10 eventowych trendów na 2019 rok

Eventowe trendy w ostatnich latach, również w minionym 2018, to jak łatwo można się domyśleć coraz większa rola technologii. Olbrzymi udział w tym technologicznym torcie mają social media, które już na dobre zagościły w naszym życiu, a dla organizatorów eventów to obecnie podstawowy sposób komunikacji z uczestnikami.

W ubiegłym roku również trendem była moda na ekologię i wszystko, co związane z tematem recyclingu, co z resztą świetnie odczytaliśmy i wprowadziliśmy do naszej oferty meble ekologiczne.

Jaki będzie rok 2019 w branży eventowej? Poniżej przedstawiamy 10 typów branży eventowej z całego świata na trendy w tym roku.

Eventy będą nieść dodatkowe przesłanie i historię, która poruszy gości.

Coraz więcej wydarzeń będzie tworzonych z myślą o odpowiedzialności społecznej, np. ochrona środowiska czy pomoc krajom trzeciego świata. Organizatorzy wydarzeń będą starali się wywołać jeszcze więcej emocji i jeszcze bardziej sprawić, aby całe wydarzenie było dla gości niezapomnianym przeżyciem.

Emocje będą jeszcze bardziej spersonalizowane.

Organizatorzy wydarzeń wraz z marketerami wciąż zastanawiają się jak pobudzić wszystkie pięć zmysłów uczestników wydarzeń. W zeszłym roku na wielu eventach używany był sprzęt VR (wirtualna rzeczywistość), ale biorąc pod uwagę modę na ekologiczny styl, w 2019 roku trendem raczej powinno być kreowanie emocji w zgodzie z naturą, np. poprzez świeżo skoszony trawnik na letnim evencie wraz z trawiastym aromatem unoszącym się w powietrzu czy zapach świeżej kawy łechtający węch gości na zamkniętych konferencjach.

Zwiększenie interakcji wśród gości wydarzeń.

W dzisiejszych czasach korporacji i wielu godzin spędzanych za biurkiem coraz większy problem stanowi walka ze stresem. Organizatorzy wydarzeń, np. konferencji branżowych czy szkoleń doskonale sobie zdają sprawę, że ich event jest świetną okazją dla pracowników firmy, aby choć na jeden dzień wyrwać się zza biurka.

Z myślą o ich potrzebach planerzy wydarzeń będą starali się zmniejszać czas spędzony na prelekcjach, na rzecz większej interakcji uczestników podczas spotkań one-to-one czy imprez “after party”.

Dane zbierane na żywo pozwolą efektywniej planować wydarzenia.

Eksperci z branży eventowej przewidują, że zwiększy się rola wykorzystywania danych na żywo w celu zwiększenia komfortu uczestników wydarzeń. Dane na żywo (tzw. live data) mogą być wykorzystywane np. przez system śledzenia uczestników i informowania o kolejkach w popularnych miejscach, jak toalety czy bary.

Gospodarze wydarzeń będą inwestować w przepustowość łącz internetowych.

Organizatorzy wydarzeń ze względu na stosowanie coraz większej liczby nowinek technologicznych, jak również ze względu na potrzebę przesyłania obrazu na odległość w coraz lepszej jakości mają wciąż rosnące wymagania, co do przepustowości łącz w miejscach organizowanych wydarzeń.

To przed wszelkimi halami targowymi, sportowymi, centrami konferencyjnymi stawia ogromne wyzwania, co do zapewnienia optymalnej prędkości przesyłania danych, zatem możemy oczekiwać dalszych nakładów na ten cel w branży eventowej.

Wzrośnie liczba zdalnych użytkowników eventów.

Wydarzenia będą miały charakter coraz bardziej zdalny, nie tylko ze względu na możliwość uczestniczenia w nich mieszkańców wszystkich kontynentów na całym świecie, ale również ze względu na prowadzenie np. rozmów z gośćmi na konferencjach czy organizacji panelu dyskusyjnego, na którym część ekspertów będzie siedziała obok siebie, a część osób będzie uczestniczyła w dyskusji online.

Wzrośnie znaczenie “Instastories” dla organizatorów wydarzeń.

Goście na Twoich eventach robią selfie? A co, gdyby dać im możliwość przygotowania się do tego, poprzez możliwość szybkiego makijażu albo uczesania włosów? Niektórzy organizatorzy wydarzeń już oferują takie punkty.

A jak zachęcić kogoś do zrobienia selfie? Marketerzy wciąż szukają sposobów na dodatkową promocję wydarzenia i próbują zachęcić do pochwalenia się selfie z imprezy np. poprzez tymczasowe tatuaże czy tablicę graffiti, na której każdy może namalować, co chce. Możliwość wyznania miłości swojemu ukochanemu lub ukochanej w oryginalny sposób zdecydowanie zwiększy liczbę osób tworzących ‘instastories’ na Twoim evencie.

Na eventach coraz częściej będzie się pojawiać technologia rozpoznawania twarzy.

W związku z wydarzeniami na świecie coraz bardziej stawia się na bezpieczeństwo jako kluczowy czynnik każdego eventu. Z tego też względu w zabezpieczeniu imprez coraz większą rolę odgrywają nowe technologie, w tym te bardziej kontrowersyjne jak możliwość rozpoznawania twarzy gości.

Taka technologia znajdzie swoje zastosowanie nie tylko w kwestii zabezpieczeń, ale również usprawni rejestrację czy wstęp gości na imprezę, może być również źródłem cennych danych – jak daleko zajdzie wykorzystanie tej technologii na eventach? Zobaczymy.

Zostanie położony nacisk na oszczędność jedzenia

Światowe organizacje alarmują, że ilość jedzenia, które wędruje do kosza – w ostatnich latach osiągnęła niepokojące wartości. Duży w tym udział mają organizatorzy wydarzeń, którzy bardzo często źle szacują ilość potrzebnego jedzenia lub zwyczajnie zamawiają na zapas.

Coraz głośniejsze apele powinny wreszcie uderzyć w organizatorów i wymusić na nich praktyki zmierzające do lepszego gospodarowania jedzeniem na eventach.

Eventowe menu będzie dopasowywane do obecnie obowiązujących standardów.

Z uwagi na to, że organizatorzy wydarzeń kładą coraz większy nacisk na dotarcie do każdego klienta, ma to również swoje odzwierciedlenie w menu, jakie proponuje się gościom.

Największe oczekiwania mają tzw. millenialsi, którzy obecnie zaczynając ścieżkę kariery, coraz częściej uczestniczą we wszelkich szkoleniach oraz konferencjach. To pod nich organizatorzy wydarzeń będą starali się przygotowywać menu uwzględniające różne wymagania dietetyczne i moralne, w tym weganizm, produkty organiczne, niemodyfikowane genetycznie lub paleo.

Loungetime to marka, której misją jest uczestniczenie w bieżących trendach i dostosowywanie się do nich wedle oczekiwań naszych klientów, dlatego możemy zapewnić, że na bieżąco śledzimy wszystkie trendy i będziemy odzwierciedlać je również w szerokiej gamie naszych mebli i wyposażenia na wynajem.

Udostępnij

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email